EKO KLASY – raport siódmy

0
799

Mrowino – Młodzi ekolodzy witają wiosnę.

Marzec wszystkim kojarzy się z nadejściem wiosny. Wszyscy wypatrują pierwszych oznak tej pięknej pory roku. Ponieważ w tym roku wiosna nie spieszyła się, płatając nam różne figle postanowiliśmy sami  wywołać ją „do odpowiedzi”. Zaopatrzyliśmy się w odpowiednie cebulki, ziemie i doniczki. Rozpoczęliśmy uprawę naszych roślinek. Na efekty długo nie trzeba było czekać. Troskliwa pielęgnacja przyniosła oczekiwane rezultaty. Oprócz  szczypiorku pojawiły się przeróżne tulipany, szafirki, żonkile, hiacynty. Dzieci prowadziły dzienniczki obserwacji, dzięki którym mogły obserwować wzrost roślin. Z klasy  wyruszyliśmy do lasu w Konstantynowie. Pracownicy nadleśnictwa pokazali nam jak wygląda wiosna w lesie. Największe zainteresowanie wzbudziły olbrzymie mrowiska, które były  „ ruchome”. Miliony mrówek uwijały się jak w ukropie. Między drzewami mignął nam  wielkanocny zając i sarenka. Dowiedzieliśmy się jak zbudowany jest las, co nam daje ,jak należy dbać o drzewa i zwierzęta. Wiele  emocji wywołały dzikie wysypiska śmieci. Jako młodzi ekolodzy wiemy, że nie należy wyrzucać śmieci do lasu .Poznaliśmy pracę ludzi, którzy na co dzień dbają o lasy. Mogliśmy porównać ich pracę dawniej i dziś. Na koniec wyprawy zregenerowaliśmy nasze siły przy ognisku z kiełbaskami. Dziękujemy pracownikom nadleśnictwa za ciekawe zajęcia i pracownikom PUK za transport do leśniczówki.

Wych. klasy Bożena Lisiak

 

Napachanie

W miesiącu marcu Eko – klasa w Napachaniu uczestniczyła w ekologicznej lekcji o powietrzu i smogu, którą przeprowadzili pracownicy PUK. Dzieci dowiedziały się, z jakich gazów składa się powietrze, w jaki sposób oddychają organizmy żywe. Wzięły udział w eksperymentach: „produkcja powietrza”, „smog w słoiku” i rozmawiały o współczesnych zagrożeniach dotyczących zanieczyszczeń powietrza. Na kolejnych zajęciach ekologicznych dzieci zapoznały się z drzewami, dzięki którym otaczające nas powietrze jest bardziej czyste. Jedną z ich najważniejszych funkcji jest neutralizacja wytwarzanych przez człowieka zanieczyszczeń atmosferycznych. Uczniowie dowiedzieli się jak zbudowane jest drzewo i jak zmienia się jego wygląd w różnych porach roku. Przygotowali też jego obrazkową historię. Poszerzyli, swoje wiadomości na temat różnych rodzajów drzew liściastych i iglastych.  Uświadomili sobie, że każde drzewo jest „domem” dla wielu ptaków, owadów i zwierząt. Zastanawiając się nad pytaniem, „Co nam dają drzewa?” doszliśmy wspólnie do wniosku, że: lubimy na nie patrzeć, oczyszczają powietrze, chronią przed słońcem, dają materiał na budowę domu i smaczne owoce. Powodów, dla których należy chronić drzewa jest dużo i warto nad nimi zastanowić siadając w jego cieniu w upalny dzień.

 

wych.  Anna Olejniczak – Cichocka

ZOSTAW ODPOWIEDŹ