„MŁODZI NOBLIŚCI Z ROKIETNICY”
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
i budżetu Gminy Rokietnica
realizowanego w ramach
WRPO NA LATA 2014-2020.
NR RPWP.08.01.02-30-0193/16
Okres realizacji projektu: 1.09.2017 – 31.08.2018
Podniesienie kompetencji i rozwijanie uzdolnień uczniów oraz podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez realizację zajęć dodatkowych oraz szkoleń przy jednoczesnej poprawie zaplecza badawczego. Niniejszy proj.(finansowany z śr. EFS) będzie stanowił uzupełnienie działań prowadzonych przed rozpoczęciem jego realizacji przez Szkołę Podstawową w Rokietnicy.
Cele projektu:
– przeprowadzenie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe oraz zajęć dydaktyczno – wyrównawczych w zakresie przedmiotów, matematyczno- przyrodniczych i języka angielskiego;
– cykl zajęć z doradztwa zawodowego;
– doskonalenie kompetencji nauczycieli z wykorzystania w pracy z uczniem metod aktywizujących i zdobywania kwalifikacji dotyczących nauczania j. obcego;
– zakup wyposażenia i doposażenie pomieszczeń szkolnych.
PLANOWANE EFEKTY:
– wzrost kompetencji i doświadczenia zawodowego 12 nauczycieli,
– wzrost kompetencji kluczowych uczniów, niezbędnych na rynku pracy,
– wzrost wiedzy z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i rozwijanie kompetencji językowych,
– wypracowanie IPD dla 116 uczniów klas gimnazjalnych,
– objęcie wsparciem 26 uczniów SPEDU
– zajęcia terapeutyczne 1:1 z uczniem niepełnosprawnym
– ograniczenie uczniów wykluczeniem społecznym i przeciwdziałanie przedwczesnemu kończeniu nauki.
Wartość projektu: 387 340,00 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 367 955,81 zł
DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU
Zajęcia dodatkowe:
Lp. | Nazwa zajęć | Opis zajęć | Liczba grup | Liczba godzin dla grupy | Częstotliwość zajęć | Liczba osób w grupie | |
1. | MAGIA LICZB | zajęcia dla uczniów wykazujących problemy z matematyką, dostosowane treścią i zakresem do deficytów i obszarów | 3 | 60 | 2 x tygodniowo | 10 | |
2. | MATEMATYKA-TO LUBIĘ | zajęcia rozwijające dla uczniów wykazujących predyspozycje do nauki matematyki, realizacja zajęć z wykorzystaniem technik .pamięciowych | 3 | 30 | x tygodniowo | 10 | |
3. | ANGIELSKI NA PAMIĘĆ | zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z wykorzystaniem technik pamięciowych dla uczniów z problemami w przyswajaniu języka angielskiego | 5 | 60 | 2 x tygodniowo | 10 | |
4. | ANGIELSKI NA 6 z PLUSEM | kółko zainteresowań (zajęcia rozwijające) z wykorzystaniem technik pamięciowych | 3 | 30 | 1 x tygodniowo | 10 | |
5. | EXPERYMENTATORIUM | przedmioty przyrodnicze (fizyka, chemia, biologia, geografia) – zajęcia rozwijające przy wyk. technik pamięciowych i doświadczeń/eksperymentów/wyjść terenowych (z GPS/nawigacją)
|
4 | 30 | 1 x tygodniowo | 10 | |
6. | EXPERIMENTAL DAY | FESTIWALU NAUKI w szkole 1dzień | 1 | 5 | 1 x semestr | 50 | |
7. | Wyjazdy edukacyjne | Centrum eksperymentów + wyżywienie |
4 | – | 4 wyjazdy (25 osób) |
100 | |
8. | GRAJFAIR | zajęcia z zakresu pracy zespołowej przy wykorzystaniu gier symulacyjnych kształtujące kreatywność i innowacyjność: praca w zespole, negocjacje, reagowanie na sytuacje problemowe, nauka współzawodnictwa, radzenia sobie z porażką (praca w małych podzespołach | 6 | 20 | 1 x na 2 tygodnie | 10 | |
9. | W ODMĘTY EKSPERYMENTÓW | zajęcia z naukowcami- oferta dla uczniów z ubogich rodzin + wyżywienie
|
5 | 6 h dziennie | turnus pięciodniowy | 8 | |
10. | TERAPIA 1:1 | Zajęcia terapeutyczne dla ucznia ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
|
1 | 60 | 2 x tygodniowo | 1 | |
11. | DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE | Zostanie wykonanych przez doradców zawodowych(DZ) 116 Indywidualnych Planów Działania dla gimnazjalistów w trybie spotkań 1:1 (w ciągu 3,5 h przygotowanie IPD +0,5h konsultacja IPD z rodzicem/opiekunem).
Doradca zawodowy przeprowadzi badanie predyspozycji zawodowych, ze szczególnym uwzględnieniem ścieżek kształcenia.
|
– | 3,5 h na jednego ucznia | Termin ustalany indywidualnie | 1 | |
Kursy doskonalące/podnoszące kwalifikacje dla nauczycieli:
Łącznie zostanie przeprowadzonych 6 kursów doskonalących z:
1.zakresu kompetencji kluczowych i prowadzenia eksperymentów:
- a) wykorzystania technik pamięciowych w nauczaniu języka angielskiego (4 uczestników),
- b) wykorzystania technik pamięciowych w nauczaniu przedmiotów matematyczno – przyrodniczych (8 uczestników)
- c) Kurs doskonalący dla nauczycieli z wykorzystania metody eksperymentu (biologia, chemia, geografia, fizyka, 4 uczestników).
- Cykl kursów zakresu prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem SPEDU oraz uczniem młodszym (10 os.), m.in.:
- a) Kurs ze skutecznych sposobów wspierania ucznia niedostosowanego społ. lub zagrożonego niedostosowaniem społecznym.
- b) Kurs z zakresu skutecznych sposobów wspierania ucznia z zaburzeniami w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym.
- c) Kurs dla nauczycieli z alternatywnych sposobów komunikacji z uczniem niepełnosprawnym.
Doposażenie pomieszczeń lekcyjnych:
Lp. | Pomieszczenie | Wyposażenie | Termin |
1. | Pracownia matematyki | Kompleksowe wyposażenie pracowni w pomoce dydaktyczne | Listopad 2017 |
2. | Pracownia chemiczna | ||
3. | Pracownia fizyczna | ||
4. | Pracownia geograficzna |
Rekrutacja do projektu ma charakter ciągły i odbywa się w Szkole Podstawowej im. Jana Brzechwy w Rokietnicy
Koordynator projektu
Ewa Lepsza