Ostateczny termin składania wniosku 15 lipca 2019 r.
Urząd Gminy w Rokietnicy wraz Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej, Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Poznaniu rozpoczyna tegoroczną akcję dofinansowania usuwania azbestu.
Do wzięcia udziału w likwidacji wyrobów i materiałów zawierających azbest
uprawnione są następujące podmioty:
a) właściciele i użytkownicy wieczyści, nie prowadzący działalności
gospodarczej,
b) rolnicze spółdzielnie produkcyjne.
Dofinansowanie obejmuje zdjęcie z dachu, odbiór z nieruchomości, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. Każdy podmiot, który chce skorzystać z dofinansowania, ma obowiązek złożyć (osobiście lub listownie) w Urzędzie Gminy w Rokietnicy wypełniony pisemny wniosek do dnia 15 lipca 2019. r.
Usługi będą realizowane po wyłonieniu w drodze przetargu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu wykonawcy przedmiotowego zadania.
Formularz wniosku można pobierać w
Urzędzie pok. nr 6 lub ze strony www.rokietnica.pl, zakładka „Jak załatwić sprawę? -> Ochrona
środowiska i gospodarka wodno-ściekowa ->Wybory zawierające Azbest”, (należy pamiętać o
dołączeniu do wniosku wypełnionej „Informacji o wyrobach zawierających azbest”
oraz „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających
azbest”). W przypadku wnioskodawców zajmujących się produkcją, przetwarzaniem i
obrotem produktami rolnymi lub produktami rybołówstwa – obowiązkowo należy
wypełnić dwa dodatkowe dokumenty: oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie
oraz formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę.
Wszystkie potrzebne dokumenty można uzyskać w Urzędzie Gminy Rokietnica pok. nr
6 lub na
stronie www.rokietnica.pl, zakładka „Jak
załatwić sprawę? -> Ochrona środowiska i gospodarka wodno-ściekowa
->Wybory zawierające Azbest”
Do wniosku należy dołączyć:
1. Dokument potwierdzający
posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby
zawierające azbest,(akt notarialny lub odpis z księgi wieczystej).
2. Zgodę właściciela nieruchomości – w przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność lub użytkowanie wieczyste,
3. W przypadku nieruchomości będących przedmiotem współwłasności należy załączyć zgodę poszczególnych współwłaścicieli na wykonanie prac związanych z usuwaniem azbestu i wyrobów zawierających azbest.
4. W przypadku wnioskodawców prowadzących działalność związaną z sektorem produkcji rolnej – należy wypełnić dwa dodatkowe dokumenty: oświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie oraz formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę.
5. Informacje o pełnomocnictwie w sytuacji działania poprzez pełnomocnika.
6. Informację o wyrobach zawierający azbest oraz
ocenę stanu użytkowania
(wzory dokumentów są dostępne na www.rokietnica.pl oraz w
siedzibie UG Rokietnica pokój nr 6).
Wnioski rozpatrywane będą do chwili
wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel
w bieżącym roku. Koszty związane z
likwidacją wyrobów zawierających azbest realizowane będą bez udziału
finansowego wnioskodawców, finansowane w 100% ze środków: Narodowego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, funduszy gminnych oraz budżetu
Powiatu zgodnie z uchwałą nr 305/2019 Zarządu Powiatu w
Poznaniu z dnia 19 marca 2019 roku w sprawie zatwierdzenia regulaminu
określającego zasady likwidacji wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu
Poznańskiego na rok 2019.
UWAGA! Dofinansowanie nie pokrywa kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.
Osoba do kontaktu w Urzędzie Gminy:
Kinga Kusa (tel: 61 8960 611, pokój nr 6)
Osoba do kontaktu w Starostwie Powiatowym w Poznaniu:
Agata Sibila (tel. 61 8410 750)