POWIAT POZNAŃSKI RODZINNIE

779

Wycieczka turystyczna o takim tytule miała miejsce 23 marca 2019r.

Celem jej było poznanie kultury i wiedzy związanej z terenem Powiatu Poznańskiego i rejonu Wielkopolskiego. Podczas tej wycieczki zwiedzaliśmy skansen Pana Zbyszka Koprasa w miejscowości Fiałkowo, gdzie znajdują się cenne zabytki samochodowe, w tym kwiat polskiej motoryzacji Fiat 126p, motorowery i motocykle.

Następnie pojechaliśmy  z miejscowości Dopiewo Koleją  Metropolitalną

do Nowego Tomyśla. Zwiedzaliśmy Muzeum Wikliniarstwa i Chmielarstwa. Poznaliśmy  historię powstania Nowego Tomyśla i okolic, podziwialiśmy ogromny kosz wiklinowy w tym miasteczku. Dalej trasą przez Stary Tomyśl wróciliśmy do Powiatu Poznańskiego i zwiedziliśmy przepiękny pałac w Wąsowie. Pan przewodnik Przemysław Ogrodowczyk  ciekawie opowiadał historię tego pałacu i Spichlerza . Dalej podczas trasy poznaliśmy ciekawostki o miejscowościach Opalenica, Buk, Niepruszewo, Sierosław. Pogoda nam  dopisała. Wycieczka ta zakończyła się wspólnym posiłkiem. Organizatorem tego wyjazdu było Stowarzyszenie LGD- Dolina Samy oraz Sołectwo Mrowino- Cerekwica. Wydarzenie to było  współfinansowane przez Starostwo Powiatowe w Poznaniu. Inicjatorem i pomysłodawcą całego wydarzenia był Radny Ryszard Lubka .