Po co nam agent?

0
693

Agnieszka i Jerzy, kiedy zdecydowali się na sprzedaż swojego mieszkania, postanowili, że zajmą się tym sami. – Przecież to nic trudnego, myśleliśmy – wspominają. Mijały miesiące, a kupiec się nie pojawiał. Zdecydowali się więc na usługi pierwszej, trochę przypadkowej agencji nieruchomości, a potem następnej. – Podpisywały z nami umowy, ale niewiele robiły, żeby sprzedać nasze mieszkanie. Aż w końcu, po kilkunastu miesiącach, znalazła nas agentka jednego z renomowanych biur. Od początku zajęła się wszystkim bardzo profesjonalnie – opowiadają. Przedstawiła Agnieszce i Jerzemu plan marketingowy i pokazała, jakie błędy popełnili do tej pory. – Zawsze serdeczna i uśmiechnięta, cały czas była do naszej dyspozycji. Wszystkiego dopilnowała, a jej obecność bardzo nam pomogła podczas rozmów z kupcem, który wkrótce się znalazł – przyznają.

Na polskim rynku nieruchomości agenci pośredniczą w nieco ponad 20 proc. transakcji. To niewiele w porównaniu chociażby ze Stanami Zjednoczonymi czy Wielką Brytanią, gdzie udział pośredników sięga blisko 90 proc. Polakom często bowiem wydaje się, że agent nieruchomości to tylko dodatkowe koszty, których można uniknąć. I tak, samodzielnie sprzedając dom czy mieszkanie, zdecydowana większość właścicieli nieruchomości traci na takiej transakcji od kilku do nawet kilkudziesięciu procent kwoty, którą mogliby uzyskać. Co więcej, tracą sporo czasu na wszystkie aktywności wymagane przy szukaniu klienta, a potem na prezentowaniu nieruchomości. Tymczasem, skoro sami jesteśmy profesjonalistami w swojej dziedzinie, to może warto zastanowić się nad tym, czy nie powierzyć sprzedaży lub wynajmu swojej nieruchomości osobie, która wykona za nas całą robotę? Osobie, która jest w tym po prostu profesjonalistą.

Czego możecie Państwo oczekiwać od rzetelnego agenta nieruchomości? Przede wszystkim zaangażowania i planu działania. Prowadzenia przez wszystkie fazy sprzedaży, m.in. wsparcia w przygotowaniu nieruchomości, zlecenia profesjonalnej sesji zdjęciowej, prezentowania nieruchomości potencjalnym kupcom czy wsparcia w negocjacjach. Warto pamiętać, że dobry agent potrafi korzystać z potencjału Internetu i różnorodnych narzędzi marketingowych, i tym samym skutecznie promować Państwa nieruchomość. Zna preferencje kupujących i podpowie, co warto w domu lub mieszkaniu zmienić czy zmodernizować, aby szybciej i korzystniej je sprzedać. Wie, jakie nieruchomości wystawione są w pobliżu na sprzedaż, jakie transakcje zostały w ostatnim czasie sfinalizowane i za jaką kwotę.

Jest jeszcze jeden warunek udanej współpracy: agent powinien budzić zaufanie, być osobą komunikatywną i otwartą. I takich agentów Państwu życzę! Serdecznie zapraszam też do śledzenia rubryki, w której wspólnie będziemy odkrywać tajemnice rynku nieruchomości.

 

Kamila Tobolska

licencjonowany agent nieruchomości

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułU Zamoyskich
Następny artykułZadaj pytanie prawnikowi

ZOSTAW ODPOWIEDŹ