NABÓR NA ZAJĘCIA TAEKWONDO W KLUBIE SPARTAN ROKIETNICA 2018/2019

2630

Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego Klub Taekwondo Olimpijskiego Spartan Rokietnica ogłasza nabór do grup początkujących. Zapraszamy na treningi sportowe wszystkie chętne dzieci, młodzież oraz dorosłych bez względu na poziom sprawności fizycznej. Taekwondo to koreańska sztuka walki, a przede wszystkim sport olimpijski. Regularny trening taekwondo rozwija ogólną sprawność fizyczną, m.in. zwinność, skoczność, gibkość, szybkość oraz wydolność. Kształtuje charakter, pewność siebie, ducha walki oraz postawę fair-play. Uczy również systematyczności, samodyscypliny oraz szacunku do innych.

Taekwondo olimpijskie w naszej gminie funkcjonuje już od czterech lat, a od zeszłego roku jako Rokietnicki Klub Spartan Rokietnica. Ideę uprawiania taekwondo wprowadziło małżeństwo nauczycieli wychowania fizycznego w naszej gminie, absolwenci Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu, trenerzy sportu – Karolina i Piotr Trybuś. Klub tworzy również dwóch trenerów – byłych zawodników Taekwondo z ogromnym doświadczeniem -Klaudia Kozielska oraz Nikodem Walewski.

Treningi prowadzimy na terenie Gminy Rokietnica w Szkole Podstawowej w Rokietnicy, w Szkole Podstawowej w Mrowinie oraz w Szkole Podstawowej w Napachaniu. W tym roku szkolnym uruchamiamy również nową sekcję w przedszkolu „Leśna Chatka” w Mrowinie. W każdej szkole funkcjonuje grupa początkująca oraz zaawansowana, które trenują dwa razy w tygodniu. Ponadto w Szkole w Rokietnicy prowadzimy treningi dla grupy sportowej, które odbywają się trzy razy w tygodniu oraz grupa MASTERS dla dorosłych.

Treningi najmłodszych adeptów taekwondo polegają na rozwijaniu ogólnej sprawności fizycznej, głównie poprzez zabawy oraz ćwiczenia z podstawowymi elementami taekwondo. Na tym etapie szkolenia sportowego zależy nam, aby zachęcić dzieci do systematycznego podejmowania aktywności fizycznej. Naszym celem jest kształtowanie w nich od najmłodszych lat postaw prozdrowotnych.

Treningi grup zaawansowanych polegają na dalszym rozwoju sprawności fizycznej z większym naciskiem na trening taekwondo oraz naukę bardziej zaawansowanych elementów technicznych tego sportu walki.

Na treningi grupy sportowej uczęszczają zawodnicy o najwyższym stopniu zaawansowania. Ich trening nastawiony jest na walkę sportową oraz przygotowanie do rywalizacji sportowej na zawodach. Podczas treningów zawodnicy uczą się zaawansowanych technik taekwondo oraz jak je wykorzystać w walce sportowej na macie. Pomagają im w tym treningi taktyczno-techniczne oraz sparingi. Ponadto na zajęciach rozwijają zdolności motoryczne.

Grupa MASTERS powstała z myślą o rozwoju fizycznym oraz zainteresowaniach sportami walki osób dorosłych. Treningi odbywają się dwa razy w tygodniu. Podczas zajęć dorośli mają okazję nabyć podstawowe oraz zaawansowane umiejętności taekwondo sportowego i samoobrony. Ponadto kształtują sprawność fizyczną poprzez treningi motoryczne nastawione na wzmacnianie siły, wydolności, gibkości m.in. poprzez ćwiczenia obwodowe, cross fit, tabaty.

Zainteresowanych rozpoczęciem przygody sportowej w naszym klubie zachęcamy do udziału w bezpłatnym treningu.

Kontakt: Trener Piotr 796135884, Trenerka Karolina 512265984
e-mail: spartanrokietnica@gmail.com
facebook: MUKS SPARTAN ROKIETNICA
www.spartanrokietnica.pl

HARMONOGRAM TRENINGÓW dostępny na stronie internetowej klubu oraz na facebook’u.

SEZON TRENINGOWY SPARTAN 2017/2018 W PIGUŁCE

Miniony rok szkolny był dla naszego klubu bardzo przełomowy, ponieważ rozpoczęliśmy samodzielne funkcjonowanie w świecie taekwondo jako MUKS Spartan Rokietnica. Jednocześnie czas ten był dla nas bardzo rozwojowy i owocny. Nasi czołowi reprezentanci wzięli udział w wielu turniejach, m.in. w zawodach z cyklu Wielkopolskiej Ligii Taekwondo, Wielkopolska CUP – mistrzostwach Wielkopolski oraz Pucharze Polski w Olecku, był to debiut naszych zawodników na turnieju tak wysokiej rangi. Ich doświadczenie w walkach sportowych wzrasta z każdym treningiem i turniejem, co przekłada się na wyniki sportowe i wywalczone medale.

Poza turniejami sportowymi, dzieci miały okazję wraz z klubem wziąć udział w obozie zimowym oraz w półkolonii i obozie rekreacyjno-sportowym, które odbyły się w minione wakacje. Obóz zimowy odbył się w Górkach Wielkich niedaleko Wisły. Podczas tego obozu dzieci miały okazję nabyć umiejętności jazdy na nartach pod okiem wykwalifikowanych instruktorów oraz podnosić i doskonalić swoje umiejętności sportowe podczas codziennych treningów taekwondo. Zimowisko uatrakcyjniła wycieczka do Wisły, gdzie mięliśmy okazję zobaczyć Muzeum Trofeów Adama Małysza oraz zwiedzić skocznię narciarską, a dzień zakończyliśmy relaksem w aquaparku w hotelu Gołębiewski. Półkolonia letnia odbyła się w naszej gminie. Dzieci codziennie miały zapewnione atrakcje lub wycieczki oraz trening taekwondo. Na obóz letni wyjechaliśmy w Góry Opawskie do miejscowości Pokrzywna. Oprócz treningów taekwondo dzieci wolny czas spędzały na kąpielach w hotelowym basenie. Ponadto miały zapewnione animacje w formie gier i zabaw ruchowych na świeżym powietrzu oraz gier terenowych. Kulminacyjnym dniem naszego obozu była całodniowa wycieczka w góry z przewodnikiem podczas której wszyscy zdobyliśmy Biskupią Kopę – najwyższy szczyt Gór Opawskich. Kolonię uatrakcyjniła również wycieczka do „zaginionego miasta Rosenau” oraz Złotego Stoku, gdzie zwiedziliśmy Kopalnię Złota oraz średniowieczną osadę.

Miniony sezon zakończyliśmy rodzinnym piknikiem i ogniskiem w Przystani Rowerowej w Pawłowicach, gdzie podsumowaliśmy rok treningowy oraz miło spędziliśmy czas podczas wspólnych zabaw, gry w piłkę nożną oraz strzelaniu z wiatrówki pod okiem instruktora.

Po wakacjach jesteśmy zregenerowani i w pełni sił gotowi do rozpoczęcia nowego sezonu treningowego z nowymi celami i pomysłami. Ogromnym wyzwaniem będzie dla nas organizacja turnieju taekwondo w Rokietnicy „Spartan CUP” z cyklu Wielkopolskiej Ligii Taekwondo Olimpijskiego.